Et spil bliver til: Tidslommen

Kom med bagved kulisserne og hør om arbejdet med at fortælle historie i denne nye podcastudsendelse: "Tidslommen - Hvordan skaber man et historiske spil?"
I udsendelsen fortæller vi hvordan og hvorfor Museum Vestsjælland har udviklet spil-appen Tidslommen.

På Antvorskov Klosterruin og ved Fæstningstårnet i Korsør har Museum Vestsjælland brugt Augmented Reality, som mange kender fra Pokemon Go, til at genopføre middelalderen for øjnene af spilleren. Igennem telefonens kamera spejles den virkelige verden, og ovenpå den lægges et lag af middelalderen i illustrationer.

Med hjælp fra Antvorskov Skole
En stor del af udviklingen af Tidslommen skete i samarbejde med Antvorskov Skoles 6.d. Eleverne var med til at finde nye og anderledes måder at fortælle historien på.
I udsendelsen fortæller deres lærer, Nanna Louise Drage Lotzkat, om hvordan den oplevelse var.

Det var et hit!” siger Nanna Louise Drage Lotzkat, om da eleverne for første gang fik lov til at prøve spillet. Da gik det for alvor op for eleverne, hvad de havde været med til at skabe. ”De var ret overraskede over, at de i så ung en alder blev taget så alvorligt.

En stor del af processen, for Museum Vestsjælland, har netop været at tage børnenes præmisser alvorligt. For museumsdirektør Eskil Vagn Olsen er det netop de alternative fortælleformer, som vi her prøver af: ”Jeg har jo ikke noget imod at man spiller”, fortæller han: ”Det må jo for guds skyld godt være sjovt at gå på museum.”

Hør podcasten her: 

Find spillet Tidslommen på Google Play eller i Appstore. Eller følg linket her for vejledning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Medvirkende: 
Museumsdirektør Eskil Vagn Olsen, projektleder Jonas Abkjær Andersen, skolelærer Nanna Louise Drage Lotzkat
og eleverne fra 6d. fra Antvorskov skole.

Tilrettelæggelse:
Sarah Sander Laugesen

Museum Vestsjælland, Oldvejen 25 C, DK-4300 Holbæk · Tlf +45 59 43 23 53 · sekretariat@vestmuseum.dk · www.vestmuseum.dk